duminică, 4 septembrie 2011

Placinta cu sunca si ciuperci

Este una din preferatele mele, tocmai de aceea am preparat-o cu mai multe ocazii. Este usor de facut si este foarte gustoasa!






Ingredinte:
pentru aluat: 250 g faina, 30 g unt, 150 ml apa, drojdie cat o nuca, un praf de sare, un praf de zahar
pentru umplutura: 250 g sunca, 150 g ciuperci, 1 ceapa, 1 ardei rosu, 1 ardei verde, 1 galbenus ou, 150 ml smantana, 200 - 250 g cascaval, 250 g rosii cherry, 1 lg patrunjel, 1 lg marar, sare, piper, cimbru, oregano

Mod de preparare:
Pregatim intai aluatul. Pe o planseta asezam faina, iar in centru facem o adancitura unde dizolvam drojdia cu doua lingurite de apa calduta si cu zaharul.  Lasam maiaua sa creasca pentru 10 minute, apoi amestecam cu faina, sarea, apa, untul care trebuie sa fie la temperatura camerei. Se lasa aluatul sa creasca si pregatim umplutura.
Se curata ceapa si se toaca marunt apoi o dam la calit int-o cratita. In acest timp curatam ardeii, ii taiam cubulete si adaugam peste ceapa. Se spala ciupercile si le taiem rondele pe care le adaugam putin la calit peste ceapa si ardei. Cand s-au calit dam de pe foc.
Taiem cubulete sunca si tocam legatura de patrunjel si pe cea de marar, pe care le adaugam peste legumele calite.
Cascavalul se da prin razatoarea mai mare si se imparte in 2 parti.
Amestecam galbenusul de ou cu smantana si cu o jumatate din cascavalul ras, apoi turnam peste sunca si legume, amestecand bine.
Aluatul se imparte in doua. Eu am folosit o tava cu fund detasabil pe care am uns-o cu unt si am tapetat-o cu faina. Am intins prima foaie si am imbracat tava peste care se pune toata umplutura. Peste umplutura punem restul de cascaval  ras. Intindem bine a doua foaie pe care o taiem fasii subtiri pe care le asezam sub forma de zabrele pentru a fi placinta mai aspetuoasa. Deasupra se pot pune rosii cherry intregi sau jumatati.
Se da la cuptor pentru 40 - 60 minute!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu