luni, 5 septembrie 2011

Babusca in cuib

In aceasta dupa-amiaza am dezbatut cu Radu masa de seara. Am ajuns la concluzia ca vom manca peste. Aveam de ales intre platica salbatica si babusca (sau rosioara salbatica). Nu ne-am putut decide si le-am pregatit pe amandoua. Radu a vrut platica salbatica prajita cu usturoi si mamaliga, iar babusca a ramas sa o pregatesc asa cum poftesc. Asa am ajuns la urmatoarea reteta: babusca in cuib! Sa va prezint ce a iesit!

Ingrediente:
aluat: 150 g faina, 100 ml apa, 10 g drojdie, 3 lg ulei de masline, 1 lg zahar, 1 lg sare
pentru umplutura: 4 rosioare salbatice, 3 rosii, 1 ceapa, o mana de paste cu spanac, o mana de tagliatelle, ulei de masline, otet balsamic, sare, piper, busuioc  


Mod de pregatire:
Se pune faina intr-un castron iar in mijloc facem o adancitura, unde dizolvam drojdia si zaharul cu 2 lingurite de apa calduta. Cand a dospit seamesteca cu faina, sarea, uleiul, restul de apa si se lasa la crescut.
In timp ce creste aluatul pregatim umplutura. Pentru inceput punem apa la fiert. Apoi se portioneaza pestele in bucati egale si il facem pe grill cate 3 minute pe fiecare parte. Apoi luam 3 rosii si o ceapa pe care le taiem rondele si le facem de asemenea pe grill. Dupa ce am terminat facem un sos din ulei de masline, otet balsamic, sare, piper, busuioc si stropim pestele si legumele. Cand a fiert apa adaugam un strop de ulei si o lingurita de sare iar apoi adaugam pastele. Dupa ce au fierb bine pastele si tagliatellele le scurgem bine.
Eu am folosit un vas de sticla termorezistent pe care l-am uns cu unt si l-am tapetat cu faina. Am intins aluatul pe plansa de lucru in forma rotunda si apoi am pus-o in vas dandu-i forma acestuia. Am dat pentru 10 minute la cuptor pentru ca pestele si legumele sunt aproape facute si trebuie doar patrunse la cuptor. Inainte de a pune umplutura peste aluat am amestecat cu pastele si tagliatellele. Am dat la cuptor pentru inca 30 minute.
Se serveste calda cu sos de usturoi! Puteti folosi orice peste, preferabil ar fi file sau cu oase putine.
O seara placuta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu