duminică, 4 septembrie 2011

Placinta cu ficatei si ciuperci

Toti cei care il cunosc pe Radu stiu ca nu este un fan ficatei! Mie imi plac foarte mult si m-am gandit la un mic artificiu, adica sa fac o placinta. Zis si facut! A iesit o placinta foarte buna de care Radu a fost incantat.


Ingredinte:
pentru aluat: 250 g faina, 30 g unt, 150 ml apa, drojdie cat o nuca, un praf de sare, un praf de zahar
pentru umplutura: 500 g ficatei de pasare, 2 cepe potrivite, 250 g ciuperci, 1 lg patrunjel, ulei, suc de rosii, sare, piper, tarhon, cimbru

Mod de preparare:
Pregatim intai aluatul. Pe o planseta asezam faina, iar in centru facem o adancitura unde dizolvam drojdia cu doua lingurite de apa calduta si cu zaharul.  Lasam maiaua sa creasca pentru 10 minute, apoi amestecam cu faina, sarea, apa, untul care trebuie sa fie la temperatura camerei. Se lasa aluatul sa creasca si pregatim umplutura.
La aceasta umplutura am tras un clocot ficateii pentru a nu ii cali prea mult in ulei.
Se curata ceapa, se taie marunt si se caleste in ulei. Se spala bine ciupercile si se taie cubulete. Se adauga la calit peste ceapa. Taiem si ficateii cubulete si ii adaugam peste ceapa si ciuperci. Turnam suc de rosii dupa gust si se continua calirea amestecand in continuu. Se adauga condimente dupa gust si patrunjelul taiat. Se pastreaza pe foc pana cand a scazut complet zeama. Se lasa compozitia la racit.
Aluatul se imparte in doua. Eu am folosit o tava cu fund detasabil pe care am uns-o cu unt si am tapetat-o cu faina. Am intins prima foaie si am imbracat tava, se pune toata umplutura si punem deasupra a doua foaie.
Se da la cuptor pentru 40-60 minute.
Este o placinta delicioasa si aromata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu