vineri, 21 octombrie 2011

Capsunica

M-am gandit sa fac ceva dulce care sa mearga dupa o masa de pranz copioasa, sa fie usor si chiar racoritor. Asa ca inspirata de cheesecake-urile care imi plac la nebunie am zis sa fac aceasta capsunica. Este o reteta foarte simpla dupa cum veti vedea mai jos.

















Ingrediente:
pentru pandispan: 3 oua, 100 g zahar, 100 g faina, un praf de sare
pentru crema: 1 praf budinca de capsuni, 500 ml lapte, 3 linguri zahar, 1 cutie frisca lichida Hulala de 500 ml, 10 g gelatina
pentru ornat: 1 plic jeleu capsuni Dr Oetker, 100 g capsuni

Mod de preparare:
Pregatim intai pandispanul. Se pun intr-un bol ouale, zaharul si praful de sare si mixam timp de 15-20 minute pentru ca ouale sa-si mareasca volumul si pentru a obtine o spuma pufoasa. Adaugam faina treptat si amestecam cu o lingura din lemn pana se incorporeaza. Turnam compozitia rezultata intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina si dam la cuptor pentru 20-30 minute. Eu am folosit o tava cu peretii detasabili pe care am folosit-o si ulterior cand am turnat crema peste blat.
Scoatem de la cuptor pandispanul si lasam sa se raceasca. In acest timp pregatim budinca conform instructiunilor de pe plic si mixam frisca lichida pana se intareste. Cand e gata budinca o lasam sa se raceasca si mai amestecam din cand in cand in ea. Dupa ce s-a racit budinca se inmoaie gelatina cu 3 linguri de apa calda, o incalzim pentru 30 de secunde la cuptorul cu microunde si o amestecam cu budinca. La sfarsit adaugam frisca batuta si o amestecam usor cu ajutorul unei lingure din lemn. Aceasta crema rezultata o turnam peste blatul de pandispan si dam la frigider pana a doua zi.
Pentru decor am folosit 1 plic jeleu de capsuni de la Dr Oetker pe care l-am preparat exact ca pe plic si l-am turnat imediat peste prajitura scoasa din frigider. Am mai lasat-o pentru cateva ore la frigider, iar cand am servit-o am ornat-o cu capsuni. Nu am avut mai multe capsuni, dar ar fi iesit si mai gustoasa prajitura daca as fi incorporat in crema si niste cateva capsuni feliate.
Acestea fiind spuse va doresc o seara placuta ...

5 comentarii:

  1. Buna tare si are o culoare asa de frumoasa.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Primul tort, cosuletul, a ajuns la mine lalala :) In realitate, arata si mai bine!! Te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place si capsunica! Am facut o degustare virtuala.

    RăspundețiȘtergere
  4. excelenta, cred ca am murit si am ajuns in rai..doamne cum poate sa arate, cat de savuroasa, suculenta, colorata si pufoasa poate fi..trebuie incercata imediat ;)

    RăspundețiȘtergere