vineri, 2 decembrie 2011

Sushi time

Va spuneam aseara pa facebook ca astazi o sa fie o postare cu peste. E putin impropriu spus, caci principalul ingredient al sushi-ului este orezul, combinat cel mai adesea cu peste crud. Am optat pentru acest preparat intrucat nu am facut niciodata pana in prezent si in al doilea rand pestele pregatit la cuptor, prajit, saramura sau chiar frigarui le-am gatit de nenumarate ori. Mie personal imi place foarte mult sushi-ul. Exista un intreg ritual de preparare, dar si de servire a acestuia. Astazi am sa prezint doar doua tipuri si anume rulouri infasurate in foi de alge marine presate.

















Ingrediente: 4 foi nori, 200  orez, 100 g somon, 30 g icre rosii, 20 bucati surimi, 1 castravete, 1 ardei rosu, 1 morcov, 6 linguri otet, 2 linguri zahar, 2 linguri sare, sos soia, sos wasabi




Mod de preparare:
Pentru inceput va spun ca eu am folosit orezul pe care il aveam in casa, dar exista un orez special pentru sushi. Totodata mai sus am mentionat la ingrediente otetul, zaharul si sarea. Aceste ingrediente le-am amestecat pana s-a dizolvat zaharul si sare si le-am turnat peste orez. La sushi se foloseste orezul acrit cu otetpe care il gasiti in supermaket-uri. O sa mai aveti nevoie de o planseta de bambus cu care sa rulati foile nori.
Si acum sa va zic cum am procedat. Foarte simplu! Fierbem orezul si il lasam sa se raceasca dupa care turnam amestecul de otet preparat, amestecand cu grija. Castravetele, morcovul, ardeiul se taie felii subtiri pe lung. Trecem la pregatirea efectiva a rulourilor. Pe foaia nori se pune orez, iar intr-una din margini punem felii de morcov, castravete, ardei, surimi sau/si somon. Pentru doua din foile nori am pus somon, iar pentru celelalte doua rulourile au fost fara somon intrucat am pus deasupra icre rosii.
Cu ajutorul plasetei de bambus rulam bine pentru ca rulourile noastre sa aiba consistenta. Se taie rulourile asa cum considerati de cuviinta si se servesc cu sos de soia amestecat cu wasabi.
Va doresc sa incercati acasa, caci nu este prea mult de munca, ci putina indemanare la a face rulourile. Va mai recomand ca ingrediente tonul, scoicile, creveti, avocado..toate delicioase.
Pofta buna!

P.S. o parte din poze sunt facute de Ciup


14 comentarii:

  1. sa comentez gustul sau calitatea pozelor ?:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. eu zic sa scoti pozele ca imi aduce aminte de gust si te pun sa mai faci ::)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa stii ca as mai face...daca faci rost de foi nori si sos de soia se rezolva!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru ca imi e lene sa fac o reteta asa elaborata fur de la tine:)Arata foarte bine rulourile tale!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Teo! Pentru prima oara cand fac sunt multumita cum au iesit..o sa mai exersez! Poti sa furi orice de la mine..caci si eu am multe de invatat de la tine :)

    RăspundețiȘtergere
  6. ce grozavie !!!! ... si eu trebuie sa fac ;)..

    RăspundețiȘtergere
  7. E foarte bun .. Imi doresc sa ma specializez pana se termina postul :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Am facut si eu sushi prima data tot anul asta! Pe noi nu ne-a impresionat chiar maxim, adica poate mai facem dar nu prea des:) De fapt, singura chestie care nu mi-a placut au fost aceste foi nori care desi sunt extra scumpe mi s-a parut ca au un gust ciudat:)) Poate am nimerit eu unele mai ciudate:)
    Imi plac ambele platouri ale tale, un adevarat festin!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu la toata lumea place gustul asta de alge ce-i drept :) Ele nu sunt bune daca sunt uscate..eu de aceea am pus putin mai mult otet in orez ca sa se inmoaie foile... Multumesc pentru aprecieri :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu am mai facut demult, si ma tot roaga sotul. Nici macar nu se fac greu, dar mie nu prea îmi plac. El însa, e lesinat dupa sushi! Foarte aratosi ai tai!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Maya! Pai daca te roaga sotul, poate te induri de el :P, mai ales ca maine e Mos Neculai!

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte frumoase platouri! Sigur sunt foarte gustoase, nu am vreun dubiu! Salutari!

    RăspundețiȘtergere
  13. Da au fost gustoase! cu siguranta o sa repetam seara cu sushi!

    RăspundețiȘtergere